maanantai 7. syyskuuta 2015

Kävijöiden seuranta

                                        Tulosten seuranta:


Google Analytics kertoo onko sivuillasi kävijöitä, kuinka pitkään he siellä viihtyvät ja kuinka monta sivua ladataan.
Istunnot kertoo, että kuinka monta yksittäistä istuntoa sinulla on ja sivut, kuinka monesti mikä tahansa kauppasi sivu on aukaistu.
Käyttäjäksi lasketaan henkilö, joka tulee verkkokauppaasi kahden päivän sisällä kaksi kertaa.
Välitön poistuminen tarkoittaa sitä, kun ihminen tulee sivustollesi, eikä ymmärrä mistä on kyse ja poistuu samantien. Jos välittömän poistumisen prosentti on suuri se kertoo sen, että sivusi eivät toimi kovin hyvin tai sivustoltasi on tultu ottamaan vain yhteystietoja, jolloin on normaalia että avataan vain yksi sivu.
Uudet istunnot kertoo, kuinka moni sivustolle tullut on ensimmäistä kertaa siellä.

Google analyticsillä saa selville mistä asiakkaat tulevat verkkosivuillesi.
Organic search = asiakkaat ovat tulleet ilmaisten hakutulosten kautta.
Direct =asiakkaat ovat kirjoittaneet sivustosi osoitteen selaimeen.
Referal= asiakas on tullut linkin kautta. (Näkee minkä linkin kautta asiakkaat ovat tulleet)
Social= sosiaalisen media kautta.
Display= display mainonnan kautta
Paid search= jos käyttää adwordsiä, niin sen avulla tulleet asiakkaat.

Analytics seuraa kuinka paljon istuntoja on tullut kyseiseltä sivulta tulleelta asiakkaalta, kuinka pitkään he viipyivä, mitkä ovat parasta liikennettä ja mistä tulevat potentiaalisimmat asiakkaat.

Asikkaat ovat tulleet verkkokauppaani seuraavista osoitteista:
 REFERAL
-moodle.sakky.fi
-qualitymarketzone.com
-event-tracking.com
-get-free-traffic-now.com

 Ensin kannattaa miettiä mitä haluaa saavuttaa. Analyticsin avulla voit lähteä tavoittelemaan korkeampaa myyntiä, enemmän yhteydenottoja, esitteen latauskia vai jotain muuta.


Valitsin nämä tavoitteet, koska olen kiinnostunut tietämään kuinka kauan asiakkaat viipyvät verkkokaupassani tehdessään ostoksen.
Ota yhteyttä tavoitteen valitsin, koska haluan tietää kuinka moni asiakkaista haluaa ottaa yhteyttä ja minkä vuoksi.
Haluan myös seurata montako tuotesivua asiakkaat lukevat käydessään sivuillani.














Ei kommentteja:

Lähetä kommentti