maanantai 21. syyskuuta 2015

Joulukampanija IV (Analytics)






  • Tarkastele ensin yleiskatsausta, mitä siitä saat irti?
  • Kävijämäärä on ollut huipussaan 1.päivä syyskuuta. Kokonaisuudessa istuntoja on ollut yhteensä 80, käyttäjiä 41, sivun katseluja 513, istunnon keksim.kesto on ollut vajaa 8 sekunttia, välittömän poistumisen prosentti 28,75% ja uusien istuntojen 46,25%.

  • Paljonko aktiivisten asiakkaisen määrä on muuttunut? 
  • Ensimmäisestä päivästä tähän päivään aktiivisten käyttäjien määrä on noussut 1 käyttäjästä 41 käyttäjään.





  • Kertooko kohorttianalyysi sinulle mitä?
  • Kohortilla voin tarkastella käyttäjäryhmien käyttäytymistä ja tehokkuutta yhteisten attribuuttien perusteella. Voi tarkastella mm. istunnon kestoa käyttäjää kohti, istunnot käyttäjää kohti, sivun katseluja käyttäjää kohti, tavoitteen toteutumiset käyttäjää kohti ym...





  • Asiakkaitten Geo -> kieli/sijainti.
  • 63,75 % kävijöistä on kieleltään suomalaisia, 13,75% englantilaisia-usalaisia, 8,75% pelkästään englantilaisia ja 3,75% ruotsalaisia. 
    Sivuillani on vierailtu monesta eri maasta. 
    - Suomesta
    -Usasta
    -Venäjältä
    -Alankomaasta
    -Australiasta
    -Braziliasta
    -Kiinasta
    -Tsekistä
    -Saksasta
    -Japanista





  • Mitä sinulle kertoo Käyttäytyminen -> Uusi vs. palavaa analyysi?
  • Palaavia asiakkaita on ollut 43 eli 53,75% ja uusia vierailijoita 37 eli 46,25%






  • Käyttäytyminen ->  Käyntitiheys ja paluu
  • Suurin osa on tehnyt yhden istunnon ja sen aikana useamman sivun katselun.

    Moni on palannut sivuilleni saman päivän aikana.




  • Käyttäytyminen ->  Sitouttaminen
  • Istunnoista 38 on kestänyt 0-10sekunttia, jonka aikana on tehty 39 sivun katselua.
    Eniten sivun katseluja (142) on tehty, kun istunto on kestänyt 1801 sekunttia tai enemmän.




  • Teknologia -> Verkosto
  • Verkoston palveluntarjoajista eniten istuntoja on tehnyt savon koulutuskuntayhtymä 63,75%
    -mocahahost.com 6,25%
    -cjsc er-telecom company samara 3,75%
    -sl-cgn 3,75%
    -teliasonera finland oyj 3,75%
    -digital ocean inc. 2,50%
    -(not set) 1,25%
    -dna oy 1,25%
    -ehime catv co. Itd. 1,25%
    -empresa brasileira de telecomunica es saebmratel 1,25%




  • Mobiili -> Yleiskatsaus
  • Verkkokaupassani istuntoja on tehty tietokoneella 74 (92,50%) ja kännykällä 6 (7,50%)




  • Vertailu -> Kanavat tee erilaisia määrityksiä ja tulkitse tuloksia








  • Vertailin ensin montako prosenttia istunnoista oli uusia istuntoja. Alussa tietenkin kaikki olivat uusia istuntoja. Elosyyskuun vaihteessa uusia istuntoja oli vähemmän. Tulokset ovat erittäin vaihtelevia.









    Uusista käyttäjistä aikamoni on poistunut välittömästi, johtuen varmaan siitä, että sivuilleni on eksynyt joku, joka on tullut oikeasti etsimään ja ostamaan hiustuotteita, mutta onkin huomannut, että verkkokauppa ei ole oikea. 











    Istuntojen kestot ovat olleet aika lyhyitä, johtuen varmaan tässäkin siitä, että verkkokauppa ei ole oikea. Alkupäivänä 27.elokuuta kahden istunnon keskimääräinen kesto on ollut 38 sekunttia.

    Tutki Käyttäjäliikennettä (suomi) mitä sivut ovat ensinkatsottuja ja mihin he sitten menevät.

    Ensin katsottuja sivuja ovat olleet etusivu, syyskampanjan sivu ja uutissivu.
    Sitten on menty viimeistely ja muotoilutuotteiden sivulle, hoitoaineiden sivulle, luettu tietoa yrityksestä, menty kassalle ja luettu toimitusehdot.


    Ei kommentteja:

    Lähetä kommentti