tiistai 20. lokakuuta 2015

Markkinointiviestintää

Markkinointiviestintää:

Pakkaukset


Valitisin tämän, koska on hienoa nähdä kuinka tölkkien ulkoasu on muuttunut vuosien myötä.
 Kuva herätti minussa mielenkiintoa. Ulkoasulla pyritään varmasti saamaan asiakas ostamaan tuote ja erottumaan muista limsatölkeistä kokeilemalla erilaisia ulkoasuja. Pakkausta voisi kehittää tekemällä siitä värikkäämmän ja sellaisen ettei se sekoittuisi muihin tölkkeihin.

Valitsin toiseksi pakkaukseksi tämän, koska se on näyttävä ja idea on hieno. Pakkaus muistuttaa joulukoristetta ja lumilyhtyä. Siitä tulee lämmin mieli. Tekijä pyrkii varmaankin siihen, että ihmiset ymmärtävät että pakkausta voi käyttää uudestaan esim. tekemällä siitä koristeen kuten tässä maitopurkista on tehty lyhty.
Pakkausta voisi kehittää esim. muuttamalla ulkokuorta maalaamalla tai päällystämällä sen jollain.


Graafinen ilme





Valitsin tämän, koska se osui ensimmäisenä silmään. Ulkoasu on ihastuttava! Värit ovat yhteensopivat ja kuvat pirteitä. Joisin kahvin mielelläni tälläisesta kahvimukista.
Uskon, että ulkoasulla pyritään innostamaan ihmisiä hakemaan kahvinsa heidän kahvilasta. Tekijä on varmasti halunnut luoda jotain pirteämpää ja iloisempaa, tylsien ruskeiden tai valkoisten kahvimukien tilalle.
En näe mukissa oikeastaan mitään kehitettävää, ilme on miellyttävä!







Valitsin toiseksi kuvaksi tälläisen "kirjoitussetin", koska kirjepaperit ja kuoret ovat erikoisia. Tälläinen setti ja ulkoasu houkuttelee ainakin minua ostamaan tuotteen.
Kuva herätti minussa sellaisen tunteen, että olisi kiva alkaa kirjoittamaan tälläisiin papereihin. Värit ja kuviot ovat ihanat!
Tekijä pyrkii ilahduttamaan sekä kirjoittajaa että kirjeen vastaanottajaa erikoisilla kirjepapereilla ja kirjekuorilla. Uskon, että tarkoituksena on myös erottua tavallisista valkoisista kirjekuorista luonto teeman avulla.
En kehittäisi ilmeessä mitään, olen aivan myyty näille papereille, kuorille ja kynille!


Ulkomainonta



 

Otin tämän kuvan, koska olen katsonut kyseisen elokuvan ja mainoksen ilmapallot ovat hauskat!
Kuva herättää vauhdikkaan tunteen ja mielestäni ilmapallot ovat nerokas idea.
Mainos pyrkii saamaan elokuvalla tottakai katsojia ja uskoisin, että ilmapallot herättävät varsinkin lasten huomion.
Mainosta voisi kehittää ehkä kuitenkin keksimällä ilmapallojen tilalle jotai muuta piristettä, koska ilmapallot menevät kuitenkin aika helposti rikki, eikä sen jälkeen jälki olekkaan enää niin kaunis.





Valitsin kuvan, koska se herätti minussa mielenkiintoa, kun en alussa tiennyt mitä kuva esittää. Kuva herättää minussa hämmästyttävän tunteen. Positiivisella tavalla. Mielestäni mainos on upea ja idea on loistava!
Mainoksella pyritään saamaan ihmiset tajuamaan, kuinka monipuolinen musiikki valikoima iPodissa ja iTunesissa on.
En kehittäisi mainoksessa juurikaan mitään. Värit ovat hyvät. Mustasta taustasta levyjenkannet erottuvat hyvin. Olisin ehkä tehnyt iPadista isomman.


Mainos



 Valitsin mäkkärin mainoksen, koska se hyppäsi ensimmäisenä silmään muiden joukosta. Idea on ihan hauska ja yksinkertainen.
Rakastan joulua, mutta kuva ei juurikaan herätä minussa positiivista tunnetta, eikä siitä hehku joulun tunnelmaa.
Ulkoasulla halutaan toivottaa hyvää joulua McDonaldsin puolesta ja saada ihmiset ostamaan Mäkkärin tuotteita myös joulun alla.
Kehittäisin tuotteesta jouluisemman väreillä, erilaisella taustalla ja fontilla.

Otin tämän kuvan, koska kuva on kaunis!
Kuva herättää minussa rauhallisen ja vapauttavan tunteen. Värit ovat täydelliset ja sopivan haaleat. Mainos on ihanan vanhanaikainen.
Tekijä pyrkii ulkoasulla herättämään asiakkaissa lempeän mielen ja tottakai mainoksella pyritään lisäämään myyntiä.
Kehittäisin mainosta sen verran, että toisin tekstin "Pepsi" paremmin esille.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti