perjantai 30. lokakuuta 2015

Markkinointiviestintä kampanijan perusajatukset

Markkinointisuunnitelma

MARKKINOITAVA TUOTE/PALVELU: Parturi-kampaajan sakset 2 in 1

Markkinoinnin tavoitteeni on herättää potentiaalisissa asiakkaissa mielenkiintoa tuotettani kohtaan. Haluan saavuttaa markkinoinnillani lisää näkyvyyttä ja myynnin lisäystä 13 uudella myynnillä kahden viikon aikana, vuoden loppuun mennessä.

Kohderyhmäni on parturi-kampaaja opiskelijat.

Saavutan tavoitteeni kiertelemällä markkinoimassa saksia oppilaitoksissa ja tilanteesta riippuen myös yrityksissä nuorekkaalla ja raikkaalla asenteella. Asiakkaat saavat itse kokeilla saksia. Parturi-kampaajat etsivät saksia, jotka tuntuvat hyvältä kädessä ja jotka eivät hierrä tai kiristä sormia. Sakset eivät saa olla liian jäykät eikä myöskään liian löysät. Terävät ja hyvin leikkaavat sakset ovat kaiken a ja o, ei yrittäjät halua tehdä asiakkaidensa kampaaja käynnistä tuskallista saksilla, jotka ovat tylsät ja repivät hiuksia.

Sakseni ovat muotoiltu sormille miellyttäviksi ja niitä löytyy monessa eri koossa. Sormen rei'issä on pehmentävä osa joka on tehty kumista. Kumin ansiosta ote ei pääse lipsumaan.
Saksieni erikoisuus piilee siinä, että saksen terät pystyy vaihtamaan. Nyt parturi-kampaajien ei tarvitse hankkia kuin yhden sakset. Heille on tärkeää, että löytää juuri heidän sormilleen sopivat sakset.
 Siskoni on ammatiltaan parturi-kampaaja ja hän usein valitteli ohennussaksistaan, jotka olivat jäykät ja niiden käyttäminen sattui. Hänen leikkaussakset sen sijaan olivat kevyet ja hyvät sormille. Hän ei kuitenkaan löytänyt mistään saman tuntuisia ohennussaksia.
NYT kampaajien ei tarvitse ostaa kuin yhdet sakset. Näissä saksissa on helposti vaihdettava teräosa, jonka voit vaihtaa leikkausterästä ohennusterään hetkessä. Saksia löytyy jokaisessa koossa, joten voi taata että jokainen löytää itselleen sopivan koon.
Lisäksi saksien ulkonäkö on moderni. Niitä saa usella eri värillä ja kuviolla, on punaista, sinistä, raidallista, kukallista, kultaista, timanttista ja monia muita.

Toimintani eroaa kilpailijoista sillä, että haluan antaa asiakkailleni juuri heille sopivan tuotteen, johon he voivat itse vaikuttaa. Palvelen asiakkaitani mielelläni henkilökohtaisesti. Tuon asiakkaille edullisen vaihtoehdon, jonka ansiosta heidän ei tarvitse enää ostaa kuin yhdet sakset. Tämä on hyvä vaihtoehto etenkin opiskelijoille.

Tavoitan asiakkaani parhaiten markkinoimalla tuotetta Facebookissa ja kampaajille tarkoitetussa Pinni-lehdessä. Käyn esittelemässä tuotetta parturi-kampaajien koulutuksissa ja oppilaitoksissa. Lähetän parturi-kampaamo opettajille sähköpostin kautta tietoa mullistavasta tuotteestani ja printtaan mainosjulisteita kampaamoihin ja ammattikouluihin. Panostan myöskin ulkomainontaan. Mainokseni tulevat olemaan rohkeita mutta yksinkertaisia ja samalla näyttäviä.

Tuotteeni asemoittuu markkinoinnissa uutena ideana mullistavasti. Tälläista tuottetta ei aiemmin ole markkinoilla ollut. Haluan, että asiakkaat kokevat yritykseni raikkaana tuulahduksena parturi-kampaamo alalla. Toivon, että muut näkevät yrityksen nousevana ja nuorekkaana ilmestyksenä.
Palvelu on ainutlaatuista, koska haluan, että jokainen asiakas tuntee olevansa tärkeä ja että hänen tarpeitaan kuunnellaan. Kuuntelen palautetta ja otan negatiiviset palautteet kehitys mahdollisuutena.

Tuotteeni identiteetti on raikas, persoonallinen ja moderni. Raikkautta ja persoonallisuutta tuotteeseen tuo ulkoasu (värit, muotoilu, koko..), jonka avulla tuotteesta saa tehtyä persoonallisen ja itselle sopivan. Modernisuutta saadaan uudella idealla, jonka avulla saksien terän pystyy vaihtamaan leikkausterästä ohennusterään.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti