perjantai 28. elokuuta 2015

Yrityksen maine

Yrityksen maine

1. Social Mention on sosiaalisen median haku ja analyysi foorumi, joka koostuu käyttäjien luomista sisällöistä ympäri maailmaa yhdeksi tietovirraksi. Sen avulla voi helposti seurata ja mitata mitä ihmiset puhuvat sinusta, yrityksestäsi, uudesta tuotteesta tai ihan mistä tahansa aiheesta sosiaalisessa mediassa.

2. Google alerts on hakukoneyhtiö googlen tarjoama palvelu, joka lähettää sähköposti-ilmoituksen joka kerta, kun Google löytää uusia tuloksia aiheesta joka kiinnostaa sinua.
-Voit saada päivityksiä tuotteista joista pidät
-Selvittää kun ihmiset postaavat jotain sinusta netissä
-Pitää sinut ajantasalla uutisista.
-Ilmoittaa, jos valitsemiasi avainsanoja, kuten yrityksesi tai organisaatiosi nimi mainitaan verkkokeskusteluissa tai muissa yrityksissä.

3.WhosTalkin on sosiaalisen median hakutyökalu, jonka avulla käyttäjät voivat etsia keskusteluja ympäröivistä aiheista, joista he välittävät eniten. Oli se sitten suosikkiurheilusi, ruokasi, julkkis tai yrityksesi tuotemerkin nimi. Whostalkin.com auttaa sinua liittymään mukaan keskusteluun.
Tätä voi hyödyntää etsimällä keskusteluja missä ja mitä sinun yrityksestäsi puhutaan.






Millainen on hyvä brändi?

Hyvä ja vahva brändi muodostuu sellaisista elementeistä, jotka ovat tärkeitä asiakkaalle ja joita he arvostavat. Niistä asiakas on valmis maksamaan korotetun hinnan. Hyvistä brändeistä on yritykselle paljon hyötyä:
-Yritys saa isommat marginaalit
-Lojaalit asiakkaat, jotka ovat valmiita ostamaan ja suosittelemaan yritystä.
Hyvän brändin ei tarvitse olla vanha, vaan myös nuoret brändit ovat suosiossa kuten esimerkiksi digitaalinen nuorten deittipalvelu Tinder ja Facebook.
Brändin tarkoitus on tuottaa arvo yritykselle ja sen osakkaille ja siksi brändin sanotaan olevankin yrityksen arvokkainta omaisuutta.
Brändi pitää tuota oikein esille/markkinoille, erottua joukosta ja saada oikea asiakaskunta.
Brändin arvo muodostuu nimen tai logon tunnettuudesta, asiakkaiden merkkiuskollisuudesta, brändin mukanaan tuomasta laadun tunteesta ja brändiin liitetyistä mielikuvista.

 Oman verkkokauppani brändiä voisin rakentaa ja kehittää hyvällä mainostamiselle, antamalla ihmisille hyvä mielikuva yrityksestäni hyvällä asiakaspalvelulla, sivujen ulkoasulla ja yhteneväisyydellä ja tuotteiden laadulla. Voin seurata verkkokauppani brändiä erilaisten hakukonetyökalujen avulla, kuten niillä jotka seuraavat sosiaalista mediaa ja ilmoittaa minulle, kun yritykseni mainitaan jossain keskustelussa esim. Google Arts.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti