torstai 27. elokuuta 2015

AdWord mainonta

AdWord

Adwords-mainonta on hakusanamarkkinointia Googlen hakutulossivun mainospaikoilla.
Mainoksesi näkyvät niillä hakusanoila joilla asiakkaasi etsivät tietoa tuotteestasi tai palvelustasi.

Miten AdWords sitten toimii?
-Se aloitetaan valitsemalla sopivat hakusanat
-Kirjoitetaan osuvat mainostekstit
-Näin mainoksesi näkyvät Googlen hakutuloksissa valituilla hakusanoillasi
-Sen jälkeen hakijat klikkaavat mainoksiasi ja saapuvat verkkosivuillesi.

Avainsanoja on kolmen tyyppisiä;
[Tarkkahaku]
(Mainos tulee esiin vain kun joku kirjoittaa juuri saman sanan kuin mikä hakukoneeseen on syötetty, ei taivutettuja muotoja)
"Ilmaushaku"
(Sanan tulee olla samassa muodossa kuin mikä hakukoneeseen on syötetty, mutta sen ympärillä saa olla muita sanoja)
 Laajahaku
( Google saa vallan ja hakukone etsii kaikki hakusanaan liittyvät mainokset ja sivut)

Avainsanoiksi tulisi valita sellaiset sanat, joilla ostavat asiakkaat löytäisivät sinut ja sinun verkkosivusi. On turha tavoitella sellaisia asiakkaita, jotka eivät ole kiinnostuneita palveluistasi tai tuotteistasi. Jos yrityksesi toimii paikkakunta kohtaisesti on tärkeää käyttää avainsanoissa myös paikkakuntasi nimeä.

 3 vinkkiä avainsana optimointiin:

- Käytä mahdollisimman tarkkoja avainsanoja
-Seuraa jatkuvasti mikä avainsana toimii ja tuottaa tulosta ja mikä ei
-Optimoi jatkuvasti ( tarkoittaa optimointiarvon tai -määrän, tai yleisemmin parhaan vaihtoehdon etsimistä)

Ohjeita verkkokaupan tiimille mainoksien tekemiseen:

- Mainoksessa pitää olla avainsanoja
-Kirjoita hakukoneystvällistä tekstiä
-Tee mainoksesta houkutteleva (kuvia ym..)
-Kerro hyödyistä
-Tee useampi mainos ja seuraa millainen mainos tehoaa ihmisiin
-Tee mainoksesta ytimekäs

Hakusanoina kannattaa käyttä sanoja, jotka kuvaavat mahdollisimman tarkasti kyseistä tuotetta tai palvelua, mahdollisesti myös sijanti, jos halutaan löytää tuote/palvelu läheltä. Yksinkertaisia ja tietysti selkeällä kielellä kirjoitettuja.

Apuna voi käyttää adwordsin avainsana suunnittelijaa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti